Små ögonblick.

Vet ni vad jag tycker är alldeles underbart?!
Dom där små små ögonblicken som man delar med en helt främmande människa, det sker ytterst sällan men är så himla underbart när det inträffar. Vadå tänker ni nu, går Martine runt och söker ögonkontakt med strangers. Nej såklart jag inte gör, jag ska förklara vad jag menar.
  Det regnar ute, det är en vanlig grå tisdag eftermiddag och du är på väg hem från jobbet. Du sitter på bussen och pillar lite på din telefon i brist på annat, PLÖTSLIGT händer något. En unge som gallskriker, en fullis som gallskriker (höhö), någonting som får dig att titta upp och förmodligen börja fnissa för dig själv. Du tänker att attans, jag har ingen att dela detta med, men så ser du att den som sitter mitt emot dig också skrattar. Och ni DELAR detta ögonblick, bara för en liten stund sitter du och skrattar/ler ihop med någon du aldrig träffat tidigare. DET tycker jag är häftigt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn London

<3 du är förbannat gullig

2012-10-04 @ 12:20:04
URL: http://grodprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0