Hello Phi Phi!

Under resans gång har vi inte hört annat än skit om Phi Phi, alla vi har träffat har haft något att säga om denna lilla ö. I början så sa både jag och Magnus att vi inte skulle sätta en fot på Phi Phi om vi ens fick pengar för det, varför slösa bort sin tid på skit? Men sedan har nyfikenheten i mig växt, jag vill se vad det är alla pratar om.. Man ska faktiskt inte alltid lyssna på vad andra säger, man ska åka dit, se sig om och sedan bedöma själv. Hitills tycker jag ärligt talat att det är riktigt mysigt, massvis med frukt och matstånd vart du än går, ingen kör bil, alla cyklar.
  "Taxin" från piren bestod av en man som körde våra väskor i en sorts skottkärra till vårat boende, det är ju försjutton lite exotiskt här. Tillskillnad från andra platser vi besökt. Boendet vi bokat i fyra dagar för inga pengar är skapligt, vi har en jättemysig bungalow med utsikt över en konstgjord liten sjö. Vi ska spana in stranden imorgon, men från båten såg det väldigt mysigt ut. Vattnet är kristallklart, sådär riktigt blått och fint som man ser på vykort. Kanske inte är så illa iallafall!
  Vi har precis ätit den billigaste Pastan på hela resan, riktigt god. Nu ska vi utforska lite mer, återkommer med våra åsikter kring detta masshatade ställe imorgon.
 
Puss och Kram
 
opsdopåf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0