Vilka (helskottas) dagar vi haft..

Jaha, kära vänner, vart ska jag ens börja.
Igår klockan ett skulle vi bli upphämtade på GreenGarden av en minibuss som skulle köra oss till Krabi där våran buss till HuaHin gick. Halv två har dom fortfarande inte kommit, visst Thailändare är väldiga tidsoptimister, men jag ringde ändå för att kolla läget. Nej men då har dom glömt oss och åkt, som tur är får vi skjuts av en utav GreenGarden ägarna enda till Krabi, supersnällt. VIP bussen var förvisso över ALL förväntan, superlyxigt, jättestora fotöljer, storbildsTV, dom bjöd på snacks, dricka och sedan stannade vi och fick jättefin middag. 
  Under dagen ringde jag till vårat hotell i HuaHin och talade om att det skulle bli "late check-in", kvinnan i receptionen svarade "Yes Yes!". Sedan ringde jag en gång till och frågade hur det låg till med taxi dit från buss stationen vid 2 på natten, då säger hon att receptionen stänger 22.30 och att vi inte får komma så sent. Jahaa....! Så kommer vi överens om att jag och Magnus tar in på något boende nära buss stationen och kommer dagen efter, hon ska kontakta Agoda så att vi får pengarna tillbaka. Plötsligt måste vi alltså bege oss ut och leta boende mitt i natten i en storstad, roligt. Efter kanske en halvtimmes letande hittar vi ett Guesthouse, mitt på horgatan, men jaja det fick funka.
  Imorse ringer jag för att kolla med receptionen när vi kan komma, men nu ska ni få höra. Kvinnan har avbokat HELA VECKAN...! Jag försöker förklara att vi vill ju ha rummet, avbokningen handlade ju bara om igår, nej det är såklart någon annan som fått rummet. Det är ingen idé att hänga läpp, iväg och leta efter free WiFi och boka nytt, vi hittar ett sjukt bra boende, men när vi ska boka står det att vi inte kan dubbelboka, den andra bokningen är avbokad, men inte borttagen från hemsidan.
  Jahaaa..! Iväg och leta efter "over sea call", allting stängt. Tillslut får vi hjälp av en jättesnäll thai på 7/11 som fiksar så att vi kan ringa billigt till andra länder med vårat nuvarande kontantkort, toppen! Jag ringer Agoda och pratar läänge med en supertrevlig man som hjälper mig, vi får tillbaka vartenda öre av våran bokning och han plockar bort allting från hemsidan.
  Vi letar efter ett nytt internet ställe eftersom vi använt upp deras 1 hour free WiFi, väl inne på internet cafe är såklart det där superbra hotellet borta. Allting annat till rimligt pris har superdåliga betyg, tillslut får jag nog och höjer ribban lite på det ekonomiska. Baan Dow Resort, honeymoon Suite, tjohoo.
Skyndar tillbaka till vårat Guesthouse på horgatan för att packa ihop och åka på dirren, när vi letar efter taxi går hjulen på rullväskan sönder..
Vi hittar en tuktuk och jag ska böja mig ner och leta efter plånboken, vad händer då?! Jo resultatet av min galna shopping visar sig, jag trillar baklänges rätt ner i marken, Magnus får DRA upp mig..

Nu sitter jag på världens underbaraste hotell, äntligen, och tittar ut över den underbara poolen. Rummet är ENORMT! Jag är för första gången på två dagar LUGN i själen. Hade detta hänt när vi precis kommit till Thailand hade jag fått ett nervöst sammanbrott, som tur är har jag lärt mig hur man ska hantera sånna här situationer bra under resans gång.
Vi undrar bara lite vad vi har gjort för att förtjäna dessa 2 dagar av kaos och dålig sömn?!
Magnus tror att det var för att han önskade att en fet snarkande man på bussen skulle gå av.. haha!

Nu tänker jag ligger här vid poolen i 1 veckas tid och inte lyfta ett finger, sådeså!

Kommentarer
Postat av: Mats Planebo

Hej på Er! Tror sådana händelser som Ni har med strul mm kommer vara endast roliga när ni kommer hem. Sedan kan jag ärligt säga att vi sitter här i kylan....snön.....och bara är avundsjuka på Er.Så om ni har lite strul med en Hotelbokning så är det ändå Otroligt mycket bättre där än här:-)

Hälsa lillplutten Magnus

Vi ses snart!!

Mats

2011-02-17 @ 10:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0